Visualització de contingut web

Servei de Consulta de Sancions d'un Conductor

La DGT posa a disposició el servei Consulta de Sancions d'un Conductor.

Per a accedir a aquest servei és necessari signar un conveni específic amb la DGT a través de les Direccions Provincials de Trànsit.

Perquè la DGT autoritze l'accés als seus serveis és necessari que els organismes cessionaris (consumidors) remeten el conveni signant o indiquen que disposen d'aquest.

En cas de no tindre-ho, hauran de posar-se en contacte directe amb la Prefectura Provincial de Trànsit que li corresponga per a emplenar els convenis.
En el següent enllaç es troba disponible el llistat de Prefectures Provincials de la DGT per a gestionar aquest conveni:

http://www.dgt.es/es/la-dgt/quienes-somos/estructura-organica/jefaturas-provinciales

Aquest servei permet la consulta per DNI/NIF/NIE i retorna totes les dades relatives a l'historial de sancions, pèrdua de vigència i condemnes penals del titular consultat.

Aquest servei està destinat a Ajuntaments que exercisquen competència sancionadora i les CCAA amb competència sancionadora (actualment només Catalunya i País Basc) i també a la Policia Foral de Navarra. Aquesta informació s'obté del registre de conductors i reflectirà l'existència d'alcoholèmies fermes l'any anterior, pèrdues de vigència per esgotament del saldo de punts i condemnes penals.

Es retornaran les següents dades:

  • Identificació de la persona física/Nom/Primer Cognom/Segon Cognom/Sexe/Data de Naixement/Raó Social (Cas d'empreses).
  • Indicadors de Lents/ Condició Restrictiva/Autorització al transport de Mercaderies Perilloses/Adreça Electrònica Viària.
  • Domicili.
  • Historial d'incidències.
  • Llista de Permisos en Vigor.
  • Historial de sancions.

 

Pot consultar la següent documentació per a obtindre més informació del servei:

 Contrato Integracion_WS_DGT_CONSULTA_SANCIONES_CONDUCTOR

 Códigos de error SOAPFAULT_SCSP

 EjemploConsultaConductorSanciones.zip

 EjemploConsultaConductorSancionesAsincrona.zip

Per a interaccionar amb la Plataforma i consumir estos servicis consulte l'apartat relatiu a Com usar la plataforma.

Per a sol·licitar l'accés als dits servicis haurà d'omplir el següent formulari, firmar-ho digitalment pel titular de l'òrgan sol·licitant i enviar-ho a formularios_interoperabilidad@gva.es.

Verificar la validació de firma d'esta sol·licitud en https://valide.redsara.es/valide/

 Formulari Sol·licitud Accés

 Plantilla Procediments Administratius